Každý má svou volbu: Pohodlně plout do otroctví, nebo vstoupit do PROTIPROUDU
Utopie se stává sci-fi realitou. Budeme odposloucháváni a sledováni už zcela nezakrytě: Systém eCall posadí Velkého bratra přímo do vašeho auta

Utopie se stává sci-fi realitou. Budeme odposloucháváni a sledováni už zcela nezakrytě: Systém eCall posadí Velkého bratra přímo do vašeho auta

21. 10. 2013

Tisk článku

Jan Sedláček vysvětluje podstatu šíleného zařízení, které nám evropští vládci již brzy namontují do aut jako povinnou výbavu a reportuje, co nám k tomu „předvolebně“ vzkazuje Benjamin Franklin

Bruselským byrokratům zjevně nestačí, že již brzy budou moci v rámci projektu Indect sledovat každý náš krok na ulicích a všechnu naši činnost na internetu. Nyní chtějí, aby byl povinně zaznamenáván i veškerý pohyb každého auta. A jako obvykle přitom argumentují, že to lidem přinese bezpečí, což ale není tak docela pravda.

PP

Sledování balené jako Dobro

Před několika dny se na bulvárně-zpravodajském serveru Novinky.cz objevil článek s názvem ,,Při nehodě auto přivolá automaticky pomoc", který pojednává o systému eCall. Přitom už samotný název tohoto článku je manipulativní, stejně jako celý jeho zbytek. Článek má čtenáře přesvědčit, že je eCall užitečným projektem, který zachrání mnoho životů. Už se zde ale nepíše, že půjde o výrazné omezení naší svobody. A jak se bude spuštění projektu přibližovat, budou se tyto manipulace zřejmě objevovat i v dalších mainstreamových médiích. Než však tato situace nastane, podívejme se nejprve na to, co nám eCall doopravdy přinese.

PP

Čtěte také: Skandály s americkým špiclováním všech a všeho budou v EU brzy překonány – a to zcela bez utajení: Projekt Indect znamená největší omezení naší svobody od roku 1989

Pokud se podíváme na informace ve zmiňovaném článku (nebo i na jiných stránkách, které se tímto tématem zabývají), zjistíme, že eCall je projektem Evropské komise, jehož oficiálním cílem je umožnit rychlou pomoc účastníkům dopravních nehod. Celý systém bude spočívat v palubních jednotkách, které mají být od roku 2015 povinně umístěny v každém novém autě. Tyto přístroje budou sledovat polohu auta (pomocí GPS), směr jeho pohybu, a dokonce i počet pasažérů ve vozidle (podle počtu zapnutých pásů). Pokud systém vyhodnotí, že došlo k dopravní nehodě, pošle informace operátorům linky 112, kteří na místo vyšlou pomoc. Tolik oficiální verze.

Veřejná poprava zbytků soukromí

Ačkoliv média prezentují eCall jako něco přínosného, co zachrání mnoho životů, pozornému čtenáři jistě neunikne jedna zdánlivá maličkost. Pokud budete mít v autě zabudovaný tento systém, bude velmi snadné přesně vysledovat, kde se dané auto nachází. Kdosi bude mít možnost sledovat, kde jste byli, kam jste kdy jeli, jak rychle jste tam jeli, a dokonce i kolik lidí bylo v daný okamžik v autě. Součástí zařízení má být i mikrofon, takže nelze vyloučit, že budeme ve vozidle také automaticky odposloucháváni.

Zatímco pro režim to bude znamenat vynikající způsob, jak sledovat nepohodlné lidi, důsledkem pro nás bude pochopitelně omezení svobody. To vše má být od roku 2015 povinné u každého nového osobního automobilu a není těžké si představit, že po dalších několika letech zakáže EU vyjet na silnice všem autům, která v sobě nebudou mít tento systém zabudovaný.

Přitom je diskutabilní, zda eCall skutečně zachrání lidské životy. Dle mého názoru tento systém přivolá záchrannou službu i v mnoha případech, kdy to nebude potřeba, a kvůli těmto planým poplachům budou záchranáři chybět tam, kde je jich potřeba více. Když k tomu připočteme zmatky, které eCall přinese operátorům záchranné služby, a možné zneužití některými nezodpovědnými uživateli (což připouští dokonce i zmiňovaný manipulativní článek), zjistíme, že nám eCall příliš velké bezpečí na silnicích nezajistí. Pokud zde vůbec vznikne nějaký přínos, bude zcela zanedbatelný v porovnání se ztrátou další podstatné části naší svobody.

Nebude úniku?

Nutno ještě dodat, že už nyní je naše svoboda při cestování autem částečně omezena. Na mnoha místech podél silnic jsou umístěny kamery, které lze snadno napojit na software schopný přečíst poznávací značky projíždějících aut, popř. i rozeznat obličeje řidičů. Tím pádem se dá dohledat, které auto v daném úseku silnice projelo a kdo jej řídil. Ovšem projekt eCall všechny tyto současné restrikce překonává. Pokud zde bude tento projekt zaveden, stane se Velký bratr povinnou součástí každého auta. A bude-li navíc zaveden i Indect, což je další orwellovský projekt, o kterém jsem zde již psal, nebude už před Velkým bratrem úniku.

Média opět předvádějí svoji obvyklou strategii. Snaží se přimět občany, aby si nechali omezit svobodu dalším výmyslem bruselských bolševiků, a to výměnou za údajné větší bezpečí, které by však bylo, jak již víme, jen fikcí. Doufejme, že tentokrát občané tento plán prohlédnou a začnou proti systému eCall protestovat natolik, že tento orwellovský projekt nakonec nebude uveden do provozu či alespoň nebude povinný ani u nových aut. Jak řekl již Benjamin Franklin: Ten, kdo se vzdá své svobody výměnou za bezpečí, ten si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečí a zpravidla nedostane ani jedno, ani druhé.

PP


REKLAMA

Tagy článku

Doporučujeme

Nejhlubší tajemství vesmíru: Nejsvětější Trojice. Pilíře křesťanství zakrývané současným papežem. Popírání Trojice v samotném Vatikánu. Náměstek nepoznává svého nadřízeného: Zapomněl již František na Ježíše?

Nejhlubší tajemství vesmíru: Nejsvětější Trojice. Pilíře křesťanství zakrývané současným...

Jak rozvrátit Církev zevnitř: Papež František na to jde po bolševicku. Úžas a zmatení věřících již nelze zakrýt. Roste riziko tragického rozkolu. Mluví zasvěcení. Je všechno zlé k něčemu dobré?

Jak rozvrátit Církev zevnitř: Papež František na to jde po bolševicku. Úžas a zmatení...

REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
Na začátek stránky